Enjin gjennomgang

Enjin gjennomgang

Enjin – er en en-til-en-type tjeneste som har et veldig spesielt og smalt fokus. Nettstedets byggherre styrker utviklingen av nettsteder for spillere, guilds, klaner, fan lokalsamfunn så vel som Minecraft-servere. På grunn av en så unik spesialisering, fungerer systemet bra for behovene til spillentusiaster og fans over hele verden. Plattformen har høy kvalitet på prosjekter som er opprettet med den, fordi den lar deg starte og administrere nettsteder som utelukkende er rettet mot spillformål.

Nettstedsbyggeren har en modellbasert struktur som lar deg velge, koble til og ordne bare de modulene, som du faktisk ønsker å integrere på spillnettstedet ditt (nyheter, siste tråder, online brukere, medlemsliste, forum, nylige besøkende osv.). Systemet leveres med den integrerte taleserveren som sikrer stemmekommunikasjon mellom spillerne og bidrar til den interaktive spillprosessen. Tilgjengeligheten av Enjin API-verktøyet gjør det mulig å opprette selv de modulene som ikke er vervet i katalogen. Dette er bare noen få funksjoner som bidrar til effektiviteten og populariteten til nettstedbyggeren.

Alt i alt ser prosjektet lovende ut gitt sin målgruppe. La oss se under panseret og se hva som er der.

Fordeler og ulemper

Enjin er en topp destinasjon å velge om du trenger et spillnettsted av høy kvalitet, et moderne forum, en taleserver, en gruppechat, en donasjonsbutikk, en rekrutterings-app eller noen annen type et samfunnsprosjekt. Systemet er hovedsakelig rettet mot brukerne som er mer eller mindre dyktige i å lage nettsteder. Dermed er den største ulempen som følger: nybegynnere vil møte tøffe tider som kommer i kontakt med systemnyansene. La oss registrere andre fordeler og ulemper med nettstedbyggeren nå:

Pros:
Ulemper:
&# X2714; Mulighet for å opprette ikke bare samfunnsspillnettsteder, men også fansider for idrettslag med integrert forum eller wiki-modul.
&# X2714; Raus samling av temaer med kraftige tilpasningsverktøy.
&# X2714; Gratis plan som du kan lære å bruke systemet før du oppgraderer.
&# X2714; Integrering av Twitch-streaming på nettstedet.
&# X2714; Modulbasert system med et bredt spekter av innstillinger og et alternativ for å lage tilpassede moduler.
&# X2714; Støtte for praktisk talt alle mer eller mindre populære online spill.
&# X2714; Dype spillintegrasjoner.
&# X2714; Innfødte mobilapper.
&# X2714; Sosiale profiler og chat-alternativer.
&# X2714; DonasjonCraft butikk.
&# X2714; Alternativer for forum og blogg.
&# X2714; e-handelsmodul.
✘ Komplisert for ikke-teknologier.
✘ Begrenset tilpassing av webdesign og komplisert systemutforskning.
✘ Manglende evne til å koble et domene til en gratis plan.
✘ Ingen Live Chat Support.

Hva er det godt for?

Enjin fungerer utmerket for brukere som er profesjonelt involvert i spillindustrien og møter behovet for å starte og effektivt administrere nisjeprosjekter. Disse inkluderer Minecraft-servere, Guild-nettsteder, fan-prosjekter, klan-nettsteder, eSports-team samt andre typer nettfellesskap som ikke er spill.

Plattformen er svært sofistikert, men tilpasses. Det er ikke lett å mestre det for første gangs bruker, noe som gjør det til et verdig valg for avanserte spillere som leter etter fleksible og kraftige spillmuligheter. Enjin-baserte nettsteder består av moduler eller blokker, noe som gjør utviklingsprosessen for nettstedet godt organisert og forståelig. Ved å arrangere og tilpasse de nødvendige blokkene, vil du få et logisk strukturert nettsted for å dekke dine eksepsjonelle spillbehov.

Brukervennlighet

Enjin er ikke så lett å mestre for nybegynnere, siden den dekker et bredt spekter av behov for webdesign og gir tilgang til flere tilpasningsalternativer. Det tar tydeligvis tid å utforske systemet og alternativene det tilbyr.

Prosjekter som er opprettet med nettstedbyggeren kan tilpasses på grunn av tilgjengeligheten av integrerte ferdige blokker. Det er her du vil møte fantastiske forum- og bloggmoduler, mobilapper for iOS og Android for behagelig nettstedadministrasjon, plugin for integrering av spilldata, velutviklede og omfattende kommunikasjonsalternativer (sosiale nettverk, taleserver, chat, kommentarsystemer osv.). I tillegg er det tilgang til donasjonssamlingssystemet og nettbutikken.

For å lage et fullstendig spillnettsted kan du integrere en omfattende database (karaktertyper, ferdigheter, taktikker, spesielle spillparametere, stedsspesifikasjoner osv.), lag opp dine egne klan / guild påmeldingsvilkår, legg til en individuell spillrelatert nyhetsfeed, lanser Twitch-drevne videostrømmer, publiser pedagogiske videoer, sett opp og administrer forumsamfunn, last opp fotoalbum osv. Dette er ikke en fullstendig liste av funksjoner nettstedbyggeren tilbyr til hver eneste abonnent. Alt i alt er Enjin ikke den vanskeligste spillprogramvaren, men det tar vanligvis rundt 1-3 dager å utforske funksjoner og bli vant til systemet..

Starter

Registreringsprosessen er enkel, rask, praktisk og gratis. Husk imidlertid at før du fortsetter med registrering og oppretting av nettsteder, vil du bli tilbudt å velge hvilken type prosjekt du planlegger å starte. Valget bør avhenge av dine spillpreferanser, individuelle behov og krav til webdesign, samt resultatet du har tenkt å benytte deg på lang sikt. For øyeblikket lar systemet deg velge mellom følgende prosjekttyper: en Minecraft-server, et laugsnettsted, et klannettsted, et eSports-team, et faneside eller en hvilken som helst annen nettstedtype du har tenkt å starte.

Så snart du velger prosjekttype, vil du bli tilbudt å velge et tilsvarende spill og spesifikk spillserver fra popup-menyen som leveres som standard. Du vil helt sikkert bli overrasket over de mange tilgjengelige alternativene der. Det er hundrevis av spillservere å velge mellom med hensyn til dine behov. Uansett hvilket valg du tar, må du spesifisere underdomenet til spillnettstedet og samfunnsnavnet ditt. Først etter dette kan du fortsette til selve prosessen for å opprette kontoer. På dette stadiet blir du bedt om å oppgi e-postadresse, passord og visningsnavn. Når du har fullført disse trinnene, vil du få en bekreftelsesmail for å aktivere registreringslenken. Det handler om registreringsprosessen, og det er på tide å gå videre til tilpasningstrinnet for nettstedet for å tømme detaljene.

Nettstedsredigering

For å teste systemets funksjonalitet, gikk jeg etter et nettsted for World of WarCraft-lauget. Etter påmeldingsprosessen har jeg et fullstendig utvalgt nettsted som kommer med logisk menystruktur, design og ferdig tematisk innhold på alle nettstedets sider. Jeg kunne finne dashbordet gjennom Admin-menypunktet over nettstedets overskrift.

Enjin-spillet

Nettstedsmenyen gir tilgang til flere seksjoner som lar deg gi prosjektet ditt ønsket design og funksjonalitet. Blant alternativene jeg har benyttet, var det en mulighet til å koble til og sette opp et forum for laugens nettsted, lage og justere listen over medlemmer, sette opp rekrutteringskonfigurasjoner, legge til og administrere arrangementer, gallerier og spillprosess. Det var også en mulighet til å bli med på chatterommet, der alle medlemmene kunne diskutere presserende spørsmål og dele sine inntrykk. Seksjonen med nettstedaktivitet gjorde det mulig å spore nettstedstatistikk og komme i kontakt med prosjektadministratorer i delen Kontakt oss.

Enjin nye nettsted

Det er verdt å nevne at avhengig av nettstedstype tilbyr systemet forskjellige sett med funksjoner. Oppretting av MineCraft-serveren skiller seg for eksempel ut fordi den ber deg angi innstillinger for den fremtidige serveren og laste ned en spesiell plugin.

Enjin-plugin

Dette betyr at Enjin tilbyr forskjellige scenarier avhengig av kontekst. Men dashbordet forblir det samme for alle modus. Det er godt strukturert, men virker ikke enkelt. Ut fra utseendet ligner det CMS snarere enn en nettstedsbygger.

Til tross for den visuelle kompleksiteten, vil en uerfaren bruker fortsatt kunne opprette et nettsted med Enjin. Alternativer og funksjoner er rikelig, men det er mulig å mestre dem på noen få dager hvis du har en generell forståelse av hvordan nettstedbyggere fungerer.

Going Live

Så snart nettstedet ditt er klart for publisering, bør du først velge og koble til et domenenavn for det. Hvis det er behov for å sette opp SEO-parametere, kan du ta deg tid til å gjøre det også. Rett etter det kan du komme live for å gjøre ditt spillnettsted tilgjengelig online. Hvis det er behov for å fikse noe eller gjøre endringer, kan du alltid komme tilbake til dashbordet og fullføre trinnene der. Det tar noen minutter å publisere et nettsted etter at det er klart, og til og med en nybegynner vil lett takle det.

Funksjoner & fleksibilitet

Enjin skaper et inntrykk av en avansert nettstedbygger i sin nisje. De dashbord inneholder et omfattende sett med funksjoner for å lage et spillnettsted. Til tross for den tilsynelatende kompleksiteten, kan du få tak i den. Totalt tilbyr den 10 alternativkategorier. Dermed må du konfigurere og tilpasse følgende seksjoner: Brukere, moduler, automatiseringer, spill, temaer, filer, logger, innstillinger og planlegge fakturering. Hver seksjon har et sett med relaterte alternativer som må justeres for å starte et nettsted. La oss ha en rask oversikt over hver av dem nå:

• brukere – Informasjon om alle brukere som er registrert på nettstedet. Det er mulig å filtrere dem etter forskjellige parametere: utestengt, vanlige brukere, online, advart, straffet brukere osv.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Brukere

• moduler – Liste over aktiverte moduler (forum, siste tråder, nyheter, medlemsliste, online brukere, siste besøkende, chat osv.) og de som kan legges til nettstedet. Du kan legge til / fjerne dem om nødvendig. Tilkoblingen av noen moduler krever en oppgradering til en av prisplanene. Det er en detaljert guide for hvordan du bruker hver av dem.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Moduler

• sider – Side redaktør. Der kan du opprette menyelementer, koble sider til dem, legge til innhold samt redigere og fjerne de eksisterende.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Sider

• automations – Oppsett av scenarier basert på fullføring av visse handlinger fra brukeren. For eksempel la brukeren ut et visst antall meldinger på nettstedets forum og fikk beløp for det.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Automasjoner

• spill – Derfra kan du legge til nye spill på nettstedet ditt og konfigurere registreringsinnstillinger for deres seksjoner, teamet osv.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Spill

• Stemme – Seksjon for å arrangere stemmekommunikasjon mellom spillerne. For denne tjenesten er det en månedlig fakturering avhengig av antall kanaler som trengs for kommunikasjon. Serveren kan settes opp basert på TeamSpeak 3 eller Mumble.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Voice

• temaer – Tema- og redaktørbutikk.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Temaer

• filer – Lagring av opplastede filer. Tilgangen til den gis bare ved oppgradering av premiumplanen.
  • Tømmerstokker – Liste over alle handlinger som er utført i dashbordet med angitt tid og brukernavn.
  • innstillinger – Det største alternativet som inneholder alt som ikke ble inkludert i andre seksjoner: generell informasjon om nettstedet, geo, tilpasningsevne og mobilversjonen av temaet, kodeintegrering i topptekst og bunntekst, Enjin API-tilkobling (en betalt funksjon som lar opprettelse av tilpassede moduler), SEO-innstillinger, tildeling av rettigheter til side, sikkerhets- og varslingsinnstillinger og sosial deling. Der kan du lage kunngjøringer for brukerne dine og bestille en betalt tjeneste for å markedsføre prosjektet ditt (Enjin-lokalsamfunnene har et banner som lenker til nettstedet ditt).
  • Planlegg fakturering – Dette er delen, der du kan velge en plan å opprette en webside med. Med dette formålet kan du se vilkårene og kostnadene for hvert betalt abonnement, store skiller mellom dem samt egenskaper som kan påvirke ditt valg.

Modulbasert struktur

Tjenesten har et modulbasert system. Du kan velge og konfigurere moduler selv og til og med lage egendefinerte moduler på de betalte planene. Kampanjefunksjonene er typiske: tilkobling av Google Analytics, metakoderinnstillinger, robots.txt og sitemap.xml. Blant modulene du kan velge og integrere på nettstedet ditt, går de følgende først: nyheter, siste tråder, online brukere, medlemsliste, forum, nylige besøkende osv..

Enjin-moduler

Advanced Forum Board

Nettstedsbyggeren tillater å lage og legge til et moderne, engasjerende, interessant, sosialt orientert og avansert forumtavle til nettstedet ditt. Enjin-forumet er enkelt og raskt å administrere. Det er opp til deg å opprette, redigere og oppdatere nye grener, seksjoner og emner her basert på brukernes preferanser. Medlemmene dine blir trukket til de spilllignende funksjonene og evnene til å nivå opp, få poeng og motta priser ved å delta på diskusjonen. Samfunnet ditt vil elske det.

Enjin Forum Module

Hvordan lage et forum gratis.

blogging

Bortsett fra forummodulen, kan du også legge til en blogg på spillnettstedet ditt ved å installere en tilsvarende modul og fylle den med brukerfokusert innhold. Systemet har også en egen blogg, der det publiserer jevnlige oppdateringer og innlegg som inneholder nyheter, hendige data og annen informasjon brukere kan være interessert i. Utviklerne av nettstedbyggeren prøver sitt beste for å oppdatere bloggen regelmessig for å beholde kundene sine klar over de mest informative nyheter og systemoppdateringer.

Enjin Blog Module

Integrert taleserver

Som en spillplattform kommer Enjin med den integrerte taleserveren som sikrer stemmekommunikasjon mellom spillerne. Serverne er helt gratis, da systemet gjør det mulig å sette opp en imponerende avansert Teamspeak 3 taleserver samt Mumble taleservere uten nesten noen anstrengelse i det hele tatt. Dette gjør det mulig å enkelt synkronisere nettstedbrukere, kanaler, tillatelser og automatiserte verktøy for det forbedrede kommunikasjonsformålet.

Spillintegrasjoner

Med Enjin vil du kunne legge til kraftige integrasjoner på din ferdige spillnettsted. Disse inkluderer en imponerende individuell Minecraft Server, Guild Armory-import og medlemsstøtte osv. Tilgjengeligheten av det integrerte Enjin API-verktøyet gjør det mulig å lage alle moduler du trenger, hvis de ikke er på listen. Systemet gir også Twitch Streaming Server-integrasjon for å gi en mulighet til å streame din egen kanal på nettstedet.

Deling av sosiale medier

Systemet gir tilgang til sosiale mediekontoer til nettstedbyggeren i sosiale nettverk. Dessuten vil hvert registrert medlem få en personlig profil, aktivitetssporingsvegg, meldingssystem, prisvisningsalternativ, live chat-funksjon og mer.

SSL-kryptering

Nettstedsbyggeren kobler automatisk SSL-sertifikatet når du oppretter et nettsted. Hvis du ønsker det, kan du deaktivere det etterpå. For å sjekke gjeldende status for SSL-sertifiseringen din, kan du nå HTTPS / SSL-fanen i nettstedets innstillingsdel og finne den der ute. Det som er viktig, SSL-sertifikatforbindelse er helt gratis for alle Enjin-brukere. Hvert sertifikat er aktivert i ett år og kan fornyes etterpå. Systemet sikrer imidlertid automatisk forlengelse av sertifikater på 30 dager før utløpsdatoen.

Form Builder

Hvis du har en ide om å integrere noen form for form på spillnettstedet ditt, lar Enjin deg velge mellom to tilgjengelige typer, nemlig generelle og søknadsskjemaer. Generelle skjemaer kan sendes inn av brukerne av nettstedet ditt så mange ganger som nødvendig. Dette er kontaktskjemaer, som kan tilpasses med hensyn til dine behov og nettstedstype eller spesialisering. Det er opp til deg å legge til de manglende feltene som spørsmålskjemaer eller andre elementer for å lage en generell form og integrere den på nettstedet ditt.

Enjin Form Builder

Når det gjelder søknadsskjemaet, er det nyttig for de som har en intensjon om å lansere et guidet nettsted. Dette er fordi denne formtypen lar brukere velge og koble spillere til lagene sine.

Tildelingssystem

Forbedre din engasjementfrekvens og popularitet for spillsamfunnet, kan du implementere Awards and Points-systemet. Dette kan bli et nyttig middel for donasjonssamling, introduksjon og utvikling av et punkt & rangeringssystem så vel som andre ubestridelige fordeler spillere vil sikkert sette pris på. I tillegg kan du implementere ditt eget forum likes og tagger for å starte det uavhengige stemmesystemet. Slik kan du oppmuntre til positivt interaksjon mellom brukere.

eCommerce

Enjin gjør det mulig å starte en profesjonell nettbutikk, hvor du kan selge spillrelaterte varer, rekker, ekstrapoeng, tilbehør og hva som ikke. Nettbutikken kommer med et bredt spekter av funksjoner, interaksjoner i spillet, forbedret brukervennlighet og brukerorientering. De store betalingsportene støttes også der, slik at du kan velge de du faktisk trenger for spillnettstedet ditt. På grunn av automatiseringsstøttealternativet og et poengsystem vil alle registrerte kunder ha en sjanse til å få spesielle priser, rangeringer og andre belønninger for deres deltakelse i shoppingprosessen..

Enjin Store

Hvordan bygge en nettbutikk gratis.

Forbedret beskyttelse og spillsikkerhet

Selv om DDoS-angrep kan sette spillsikkerhetssiden på spill, har Enjin-utviklere tatt hånd om det på forhånd. Systemet tilbyr DDoS-beskyttelse av kvalitet for alle spillsamfunn for å dempe potensielle risikoer. De gir den største sikkerhet, inkludert appbaserte og nettverksangrep og andre mulige trusler.

SEO

Enjin er en SEO-vennlig nettstedbygger, som dekker alle de forskjellige behovene for markedsføring og optimalisering av nettstedet ditt. Den integrerte SEO-fanen gjør det mulig å fylle ut de viktigste metakodene (titler, beskrivelser, nøkkelord), som videre vil bli brukt på alle websidene. Samtidig er det mulig å legge til metabeskrivelser og nøkkelord for hver side. Du kan koble til Google Analytics-kontoen for å holde oversikt over nettstedets ytelse, trafikk svingninger og SEO rangeringsstatus. Nettstedsbyggeren vil dessuten automatisk generere og sende inn et nettstedskart til søkemotorene så snart du er ferdig med å opprette nettsteder.

Enjin Mobile Apps

Nettstedbyggeren kommer med mobilapplikasjoner for iOS og Android samt integrasjonsalternativet med Twitch-tjenester. Bruken av disse appene gjør det mulig å få tilgang til spillnettstedet ditt fra hvor som helst i verden og når som helst. Dette sparer til slutt brukerinnsats og tid.

Oppsummert er Enjin en fleksibel og kraftig nettstedbygger som får jobben gjort i sin nisje. Naturligvis er det bare avanserte brukere som kan bruke alle funksjonene til sitt fulle potensiale. Fortsatt vil nybegynnere raskt kunne mestre et grunnleggende sett med funksjoner som systemet kan skryte av.

Design & maler

Enjin malkolleksjon er rik, kvalitet og omfattende. Den har for tiden over 350 design som er delt inn i to hovedkategorier. Det er 300 offisielle temaer og 43 samfunnsoppsett her. I tillegg kan du velge mellom tre typer maler avhengig av abonnementet du skal oppgradere til. Dermed har Premium plan-brukere en mulighet til å få tilgang til 159 allsidige og fullverdige design. Brukerne av avansert plan kan velge og tilpasse en av 343 oppsett, mens gratisplanabonnenter bare kan velge en av 57 maler.

Enjin Website Builder - Temaer

Tematisk inndeling av maler hjelper til med å begrense søket etter det mest passende designet. Du står fritt til å endre alle deler av temaet: topptekst, bunntekst, format på popup-vinduene og mer.

Hvert element har sine innstillinger: farge, bredde / høyde, bakgrunnsfarge, innrykk, justering, skrift osv. Du kan også sortere malene etter deres fargeskjema (de med mørk, gjennomsiktig eller lys bakgrunn), spillnavn, popularitet, pris og andre parametere. Hvert design har en forhåndsvisningsmodus. Du trenger ikke en gang å velge et tema som tilsvarer spillet ditt. Enjin inkluderer avanserte muligheter for maltilpasning, og lar deg dermed gjøre noen av dem til dine egne med noen få anvisninger i redigeringsprogrammet.

Du trenger ikke å ha kodingsferdigheter for å tilpasse malen du velger. I stedet lar systemet deg tilpasse skrifter, oppsett, farger og andre elementer som er et must for ditt nettsteddesign. Hvis du fremdeles ønsker å tilpasse prosjektet ditt og ha ferdigheter til å utforme nettet for å gjøre det, kan du forbedre spillnettstedet ditt ved å bruke kunnskap om CSS og JavaScript. Videre blir du også tilbudt en mulighet til å bygge tilpassede moduler og avanserte nettstedrelaterte funksjoner, ved å bruke det integrerte og omfattende API som systemet tilbyr som standard.

Husk at alle malene er spesifikke. Hvis du noen gang kom over et spillnettsted, vet du hva jeg mener. Slike nettsteder har en særegen struktur som ikke ser ut som noe annet: mange blokker med kommentarer, tellere, anmeldelser og andre data, sidefelt, mange menyelementer, etc. Generelt, en utviklet og kompleks struktur som inneholder masse informasjon . Uansett design du vil gå etter, vil kvaliteten absolutt være over gjennomsnittet.

Enjin Website Builder - Temaeditor

Jeg vil si at det ikke er noe stykke å bruke temaditoren. Den har mange innstillinger og en uerfaren bruker kan lett ødelegge malen med uoverveide endringer. På den annen side vil grensesnittet være intuitivt for de som i det minste har en liten anelse om hvordan denne typen redaktører fungerer. De fleste temaene er strukturelt like på grunn av de særegne aspektene ved spillindustrien, men dette faktum ødelegger ikke det generelle inntrykket om tjenesten.

Kundeservice

Så langt Enjin stort sett er fokusert på profesjonelle spillers behov, leverer den et bredt spekter av kundesupportalternativer. Du bør velge den løsningen som fungerer best for ditt individuelle behov for nettstedutvikling. For øyeblikket tillater systemet å velge følgende løsninger:

• Kontakt oss / Send billettskjema – du kan fylle ut de nødvendige feltene for å åpne en supportforespørsel (emne, type nettsted ditt problem angår, gjenstand for forespørsel samt detaljer). Når skjemaet er fullført, bør du sende det videre til kundesupportteamet;
  • Hep Center – det er her du kan komme over detaljert informasjon om alle delene av systemet så vel som om de grunnleggende nyansene ved bruken. Uansett hvilket tema du er interessert i, vil du absolutt finne det i brukerstøtten. Et praktisk søkefilteralternativ lar deg sortere forespørslene og spesifisere den som for øyeblikket betyr mest for deg. Dette hjelper til slutt å spare din innsats og tid;
  • bloggen – det er mulig å bla gjennom en informativ blogg med dusinvis av artikler som takler interessante spillaspekter, så vel som de viktigste nyansene innen utvikling av nettside for spill;
  • Forum samfunnet – Nettstedsbyggeren tilbyr et omfattende forumsamfunn, som alltid er klar til å gi deg råd. Det er mange systemrelaterte emner, grener og seksjoner, der du kan bla gjennom mange innlegg som deles av samfunnets medlemmer;
  • YouTube-kanal – Enjin YouTube-kanal, som oppdateres regelmessig, gir tilgang til flere videoopplæringer som letter prosessen med å bruke plattformen;
  • Kontoer i sosiale nettverk – brukere som har tilgang til sosiale nettverkskontoer i systemet, kan bla gjennom dem når det er nødvendig for å være oppmerksom på nyheter, oppdateringer, hendelser og annen plattformrelatert informasjon.

Alt i alt er Enjin kundesupport på et verdig nivå. Imidlertid mangler det definitivt live chat og telefonassistanse for å imøtekomme de fleste brukeres behov.

planer & Priser: Hvor mye koster Enjin?

Enjin kan brukes gratis så lenge du vil. Den tilbyr å koble til 20 moduler, en mobilapp, forum, donasjonssamler, nettbutikk, integrasjon med sosiale medietjenester og ett automatiseringsalternativ. I begynnelsen vil du få en 14-dagers prøveperiode med tilgang til de fleste funksjonene.

Enjin Website Builder - Priser

Enjin-tjenestene vil bli levert som en del av gratisplanen til du oppgraderer. Det tilpassede domenet kan bare kobles til på de betalte planene.

Hvordan få et domenenavn gratis.

Systemet har 2 betalte planer (når du betaler for et år sparer du 20%):

• Avansert (86,3 dollar per år) – 5 spor TS3 eller Mumble Server, Lag 50 moduler, Mobilfora, Fillagring (5GB), Filbåndbredde (25 GB), 5 automatiseringer, 5 advarsel & Straff, Forum Stemmesystem, Få tilgang til alle moduler, Temaeditor, Normal DDOS-beskyttelse, DNS-domenebehandler, Nettstedslogger, API;
  • Ultimat (287,9 dollar per år) – 25 spor TS3 eller Mumble Server, Lag ubegrensede moduler, Billettstøttemodul, Fillagring (50 GB), Båndbredde for fil (150 GB), 100 automatiseringer, 100 advarsler & straff, Enterprise DDoS-beskyttelse, merkevarekontroll, tilpasset emoji, prioritert støtte, prioritering av rekruttering, avanserte logger, API og alle premium temaer.

De betalte planene avviker betydelig i kostnadene og det tilbudte settet med funksjoner. Med betalte planer kan du legge til et komplett billetsystem på nettstedet ditt (lik zendesk), en søknadsskjermprodusent og en wikimodul. Disse er sterkt anbefalt for et spillnettsted – mange spillere har mange spørsmål. Og hvis de kan finne svar på nettstedet ditt – vil du ha et stort publikum.

Den største ulempen med gratisplanen er mangelen på muligheten til å koble til et tilpasset domene, og det er derfor det er umulig å bygge et fullstendig nettsted på det. Det er bra for å komme i gang med systemet eller lage et amatørnettsted for å kommunisere med vennene til lauget og øke omdømmet. For å implementere et seriøst prosjekt må du oppgradere.

Enjin gjennomgang Konklusjon

Enjin er et produkt som er rettet mot det smale publikum av spillere. Der kan du opprette en spillnettsted med hvilket som helst nivå av kompleksitet. Systemet har alt du trenger for dette formålet. Og enda mer. Det er vanskelig å navngi noen anstendige konkurrent til denne tjenesten.

Enjin har gjort en god jobb på trinnet når du velger fokus på fremtidens nettsted: dens type, spill og server. Databasen er ekstremt omfattende. Du vil helt sikkert finne materialene og malen for det nødvendige spillet. Med Enjin vil du nesten umiddelbart få en klar-til-gå-webside som kan tilpasses etter dine behov. Jeg skulle ønske at dashbordet var mer brukervennlig og intuitivt. Men det gode er at den er fullt utstyrt med nyttige funksjoner.

I dette tilfellet er Enins relative kompleksitet en bivirkning av systemets potensial. Annet enn det har jeg ikke flere bein å plukke. Jeg likte denne nettstedbyggeren. Hvis målet ditt er å lage et spillnettsted, anbefaler jeg Enjin.

Lag et nettsted GRATIS