Enjin recension

Enjin recension

Enjin – är en one-of-a-kind tjänst som har ett mycket specifikt och smalt fokus. Webbplatsbyggaren ger utvecklingen av webbplatser för spelare, gillen, klaner, fläkt samhällen såväl som Minecraft-servrar. På grund av en sådan unik specialisering fungerar systemet bra för spelentusiaster och fans över hela världen. Plattformen har hög kvalitet på projekt som skapats med den eftersom den låter dig starta och hantera webbplatser som uteslutande är inriktade på speländamål.

Webbplatsbyggaren har en modellbaserad struktur som låter dig välja, ansluta och ordna endast de moduler som du faktiskt vill integrera i din spelwebbplats (nyheter, senaste trådar, onlineanvändare, medlemslista, forum, senaste besökare osv.). Systemet levereras med den integrerade röstservern som säkerställer röstkommunikation mellan spelarna och bidrar till den interagerande spelprocessen. Tillgängligheten till Enjin API-verktyg gör det möjligt att skapa även de moduler som inte är listade i katalogen. Det här är bara några få funktioner som bidrar till effektiviteten och populariteten för webbplatsbyggaren.

Sammantaget ser projektet lovande utifrån sin målgrupp. Låt oss titta under huven och se vad som finns där.

För-och nackdelar

Oavsett om du behöver en kvalitetsspelwebbplats, ett modernt forum, en röstserver, en gruppchatt, en donationsbutik, en rekryteringsapp eller någon annan typ av ett samhällsprojekt, är Enjin den bästa destinationen att välja. Systemet riktar sig huvudsakligen till de användare som är mer eller mindre skickliga i skapandet av webbplatser. Därför är dess största nackdel som följer: nybörjare kommer att möta tuffa tider som kommer att klara av systemnyanserna. Låt oss skapa andra fördelar och nackdelar med webbplatsbyggaren nu:

Fördelar:
Nackdelar:
&# X2714; Möjlighet att skapa inte bara community-spelwebbplatser, utan också fan-webbplatser för idrottslag med integrerat forum eller wiki-modul.
&# X2714; Generös samling teman med kraftfulla anpassningsverktyg.
&# X2714; Gratis plan med vilken du kan lära dig att använda systemet innan du uppgraderar.
&# X2714; Integration av Twitch-streaming på webbplatsen.
&# X2714; Modulbaserat system med ett stort antal inställningar och ett alternativ för att skapa anpassade moduler.
&# X2714; Stöd för praktiskt taget alla mer eller mindre populära onlinespel.
&# X2714; Djupa spelintegrationer.
&# X2714; Infödda mobilappar.
&# X2714; Sociala profiler och chattalternativ.
&# X2714; DonationCraft store.
&# X2714; Alternativ för forum och blogg.
&# X2714; e-handelsmodul.
✘ Komplicerat för icke-tekniker.
✘ Begränsad anpassning av webbplatsdesign och komplicerad systemutforskning.
✘ Oförmåga att ansluta ett domän till en gratis plan.
✘ Inga Live Chat Support.

Vad är det bra för?

Enjin fungerar bra för användare som är professionellt engagerade i spelindustrin och möter behovet av att starta och effektivt hantera nischprojekt. Dessa inkluderar Minecraft-servrar, guildwebbplatser, fanprojekt, klanwebbplatser, eSports-team samt andra typer av icke-spelande webbsamhällen.

Plattformen är mycket sofistikerad men ändå anpassningsbar. Det är inte lätt att behärska det för första gången, vilket gör det till ett värdigt val för avancerade spelare som letar efter flexibla och kraftfulla spelmöjligheter. Enjin-baserade webbplatser består av moduler eller block, vilket gör webbplatsutvecklingsprocessen välorganiserad och förståelig. Genom att ordna och anpassa de nödvändiga blocken får du en logiskt strukturerad webbplats för att möta dina exceptionella spelbehov.

Enkel användning

Enjin är inte så lätt att behärska för nybörjare eftersom det täcker ett brett spektrum av webbdesignbehov och ger tillgång till flera anpassningsalternativ. Uppenbarligen tar det tid att utforska systemet och de alternativ som det erbjuder.

Projekt skapade med webbplatsbyggaren är mycket anpassningsbara på grund av tillgängligheten av integrerade färdiga block. Det är här du kommer att stöta på fantastiska forum- och bloggmoduler, mobilappar för iOS och Android för bekväm webbplatshantering, plugin för speldataintegration, välutvecklade och omfattande kommunikationsalternativ (sociala nätverk, röstserver, chatt, kommentarsystem osv.). Dessutom finns det tillgång till donationssamlingssystemet och webbutiken.

För att skapa en fullständig spelwebbplats kan du integrera en omfattande databas (karaktärstyper, färdigheter, taktik, speciella spelparametrar, platsspecifikationer etc..), skapa dina egna klan / guildregistreringsvillkor, lägg till ett individuellt spelrelaterat nyhetsflöde, starta Twitch-drevna videoströmmar, publicera utbildningsvideor, ställa in och hantera forumsamhällen, ladda upp fotoalbum etc. Detta är inte en fullständig lista av funktioner som webbplatsbyggaren erbjuder varje abonnent. Sammantaget är Enjin inte den svåraste spelprogramvaran men det tar i allmänhet cirka 1-3 dagar att utforska dess funktionsuppsättning och vänja sig till systemet.

Komma igång

Registreringsprocessen är enkel, snabb, bekväm och gratis. Tänk dock på att du kommer att erbjudas att välja vilken typ av projekt du planerar att starta innan du fortsätter med registreringen och skapandet av webbplatsen. Valet bör bero på dina spelpreferenser, individuella behov och krav på webbdesign samt vilket resultat du tänker utnyttja på lång sikt. För närvarande låter systemet dig välja mellan följande projekttyper: en Minecraft-server, en guildwebbplats, en klanwebbplats, ett eSports-team, en fanwebbplats eller någon annan webbplatstyp du tänker starta.

Så snart du väljer projekttyp, kommer du att erbjudas att välja ett motsvarande spel och en specifik spelserver från popup-menyn som tillhandahålls som standard. Du kommer säkert att bli förvånad över de många alternativ som finns där. Det finns hundratals spelservrar att välja mellan när det gäller dina behov. Oavsett vilket val du gör måste du ange underdomänen på din spelwebbplats och ditt communitynamn. Först därefter kan du fortsätta till själva konto skapandet. I just detta skede kommer du att uppmanas att ange ditt e-postmeddelande, lösenord och visningsnamn. När dessa steg har slutförts får du ett bekräftelsemail för att aktivera registreringslänken. Det handlar om registreringsprocessen och det är dags att gå vidare till anpassningsstadiet för att rensa detaljerna.

Webbplatsredigering

För att testa systemets funktionalitet gick jag efter en webbplats för World of WarCraft guild. Efter anmälningsprocessen har jag en fullständig guildwebbplats som har logisk menystruktur, design och färdigt tematisk innehåll på alla webbplatssidor. Jag kunde hitta instrumentpanelen via Admin-menyalternativet ovanför webbplatsens rubrik.

Enjin spel

Webbplatsmenyn ger tillgång till flera avsnitt som låter dig ge ditt projekt den design och funktionalitet som krävs. Bland de alternativ som jag har utnyttjat fanns det en möjlighet att ansluta och skapa ett forum för min guildwebbplats, skapa och justera listan över medlemmar, ställa in rekryteringskonfigurationer, lägga till och hantera evenemang, gallerier och spelprocess. Det fanns också en möjlighet att gå med i chattrummet, där alla medlemmar kunde diskutera brådskande frågor och dela sina intryck. Avsnittet Site Activity gjorde det möjligt att spåra webbplatsstatistik och komma i kontakt med projektadministratörer i avsnittet Kontakta oss.

Enjin ny webbplats

Det är värt att nämna att systemet beroende på webbplatsens typ erbjuder olika uppsättningar funktioner. Till exempel sticker skapandet av MineCraft-servern ut eftersom det ber dig att ange inställningar för den framtida servern och ladda ner ett speciellt plugin.

Enjin-plugin

Detta betyder att Enjin erbjuder olika scenarier beroende på sammanhang. Men instrumentpanelen förblir densamma för alla lägen. Det är välstrukturerat, men verkar inte enkelt. Utifrån utseendet liknar det CMS snarare än en webbplatsbyggare.

Trots den visuella komplexiteten kommer en oerfaren användare fortfarande att kunna skapa en webbplats med Enjin. Alternativ och funktioner är gott, men det är möjligt att behärska dem på några dagar om du har en allmän förståelse för hur webbplatsbyggare fungerar.

Går live

Så snart din webbplats är redo för publicering bör du först välja och ansluta ett domännamn för den. Om det finns ett behov att ställa in SEO-parametrar, ta dig tid att göra det också. Strax efter det kan du gå live för att göra din spelwebbplats tillgänglig online. Om det finns ett behov av att fixa något eller göra några ändringar, kan du alltid komma tillbaka till instrumentpanelen och slutföra stegen där. Det tar cirka några minuter att publicera en webbplats efter att den är klar och till och med en nybörjare kommer lätt att hantera det.

Funktioner & Flexibilitet

Enjin skapar ett intryck av en avancerad webbplatsbyggare i sin nisch. De instrumentbräda innehåller en omfattande uppsättning funktioner för att skapa en spelwebbplats. Trots den verkade komplexiteten kan du ta hand om det. Totalt erbjuder det 10 alternativskategorier. Därför måste du konfigurera och anpassa följande avsnitt: Användare, moduler, automatiseringar, spel, teman, filer, loggar, inställningar och planera fakturering. Varje avsnitt har en uppsättning relaterade alternativ som måste justeras för att starta en webbplats. Låt oss ha en snabb översikt över var och en av dem nu:

• användare – Information om alla användare som är registrerade på webbplatsen. Det är möjligt att filtrera dem efter olika parametrar: förbjudna, vanliga användare, online, varnade, straffade användare osv.
  • Enjin Webbplatsbyggare - DashBoard - Användare

• moduler – Lista över aktiverade moduler (forum, senaste trådar, nyheter, medlemslista, onlineanvändare, senaste besökare, chat, etc..) och de som kan läggas till på webbplatsen. Du kan lägga till / ta bort dem vid behov. Anslutningen av vissa moduler kräver en uppgradering till en av prisplanerna. Det finns en detaljerad guide för hur du använder var och en av dem.
  • Enjin Webbplatsbyggare - DashBoard - Moduler

• sidor – Sidredaktör. Där kan du skapa menyalternativ, ansluta sidor till dem, lägga till innehåll samt redigera och ta bort befintliga.
  • Enjin webbplatsbyggare - DashBoard - sidor

• Automations – Inställning av scenarier baserat på slutförandet av vissa åtgärder av användaren. Till exempel publicerade användaren ett visst antal meddelanden på webbplatsens forum och fick krediter för det.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Automations

• Spel – Därifrån kan du lägga till nya spel på din webbplats och konfigurera registreringsinställningar för deras sektioner, laget osv.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Spel

• Röst – Avsnitt för att ordna röstkommunikation mellan spelarna. För den här tjänsten finns en månatlig fakturering beroende på antalet kanaler som behövs för kommunikation. Servern kan ställas in baserat på TeamSpeak 3 eller Mumble.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Voice

• teman – Tema- och redaktörshop.
  • Enjin Website Builder - DashBoard - Teman

• filer – Lagring av de överförda filerna. Tillträdet till det ges endast vid uppgraderingen av premiumplanen.
  • loggar – Lista över alla åtgärder som utförs i instrumentpanelen med den angivna tiden och användarnamnet.
  • inställningar – Det största alternativet som innehåller allt som inte ingick i andra avsnitt: allmän information om webbplatsen, geo, adaptivitet och mobilversionen av temat, kodintegration i sidhuvud och sidfot, Enjin API-anslutning (en betald funktion som möjliggör skapandet av anpassade moduler), SEO-inställningar, tilldelning av rättigheter till webbplatsägare, inställningar för säkerhet och aviseringar och social delning. Där kan du skapa meddelanden för dina användare och beställa en betald tjänst för att marknadsföra ditt projekt (Enjin-samhällena kommer att innehålla ett banner som länkar till din webbplats).
  • Planera fakturering – Det här är det avsnitt där du kan välja en plan att skapa en webbplats med. Med det här syftet kan du se villkoren och kostnaden för varje betalt abonnemang, stora skillnader mellan dem samt egenskaper som kan påverka ditt val.

Modulbaserad struktur

Tjänsten har ett modulbaserat system. Du kan välja och konfigurera moduler själv och till och med skapa egna moduler på de betalda planerna. Kampanjfunktionerna är typiska: anslutning av Google Analytics, metatagsinställningar, robots.txt och sitemap.xml. Bland modulerna du kan välja och integrera på din webbplats går följande: först, nyheter, senaste trådar, onlineanvändare, medlemslista, forum, senaste besökare osv..

Enjin-moduler

Advanced Forum Board

Webbplatsbyggaren tillåter att skapa och lägga till en modern, engagerande, intressant, socialt orienterad och avancerad forumtavla på din webbplats. Enjin-forumet är enkelt och snabbt att hantera. Det är upp till dig att skapa, redigera och uppdatera nya grenar, avsnitt och ämnen här baserat på användarens preferenser. Dina medlemmar kommer att dras till de spelliknande funktioner och förmågor att jämna ut, vinna poäng och få utmärkelser genom att delta i diskussionen. Din gemenskap kommer att älska det.

Enjin Forum Module

Hur man skapar ett forum gratis.

blogga

Förutom forummodulen kan du också lägga till en blogg till din spelwebbplats genom att installera en motsvarande modul och fylla den med användarfokuserat innehåll. Systemet har också en egen blogg, där det publicerar regelbundna uppdateringar och inlägg som innehåller nyheter, praktiska data och annan information som användare kan vara intresserade av. Utvecklarna av webbplatsbyggaren försöker göra sitt bästa för att uppdatera bloggen regelbundet för att behålla deras kunder medvetna om de mest informativa nyheterna och systemuppdateringarna.

Enjin Blog Module

Integrerad röstserver

Som en spelplattform kommer Enjin med den integrerade röstservern som säkerställer röstkommunikation mellan spelarna. Servrarna är helt gratis eftersom systemet gör det möjligt att ställa in en fantastisk avancerad Teamspeak 3 röstserver samt Mumble röstservrar utan nästan ingen ansträngning alls. Detta gör det möjligt att enkelt synkronisera dina webbplatsanvändare, kanaler, behörigheter och automatiserade verktyg för det förbättrade kommunikationsändamålet.

Spelintegrationer

Med Enjin kan du lägga till kraftfulla integrationer på din färdiga spelwebbplats. Dessa inkluderar en imponerande individuell Minecraft Server, Guild Armory-import och medlemsstöd etc. Tillgängligheten till det integrerade Enjin API-verktyget gör det möjligt att skapa alla moduler du behöver om de inte finns på listan. Systemet ger också Twitch Streaming Server-integration för att ge en möjlighet att strömma din egen kanal på webbplatsen.

Delning av sociala medier

Systemet ger åtkomst till sociala mediekonton för webbplatsbyggaren i sociala nätverk. Dessutom kommer varje registrerad medlem att få en personlig profil, aktivitetsspårningsvägg, meddelandesystem, belöningsvisningsalternativ, livechattfunktion och mer.

SSL-kryptering

Webbplatsbyggaren ansluter automatiskt SSL-certifikatet när du skapar en webbplats. Om du vill kan du inaktivera det efteråt. För att kontrollera den aktuella statusen för din SSL-certifiering kan du nå HTTPS / SSL-fliken i avsnittet om webbplatsinställningar och hitta det där ute. Vad som är viktigt, SSL-certifikatanslutning är helt gratis för alla Enjin-användare. Varje certifikat är aktiverat under ett år och kan förnyas efteråt. Systemet garanterar emellertid automatiserad förlängning av certifikat på 30-dagarsperioden före utgångsdatumet.

Form Builder

Om du har en idé att integrera någon form av form på din spelwebbplats låter Enjin välja mellan två tillgängliga typer, nämligen allmänna och ansökningsformulär. Allmänna formulär kan skickas in av dina webbplatsanvändare så många gånger som behövs. Det här är kontaktformulär som kan anpassas efter dina behov och webbplatsens typ eller specialisering. Det är upp till dig att lägga till de saknade fälten som frågeformulär eller andra element för att bygga en allmän form och integrera den på din webbplats.

Enjin Form Builder

När det gäller ansökningsformuläret är det praktiskt för dem som har för avsikt att starta en guidewebbplats. Detta beror på att denna formtyp låter användare välja och ansluta spelare till sina lag.

Tilldelningssystem

Genom att förbättra din engagemangsgrad och popularitet för spelmiljön kan du implementera priserna och poängsystemet. Detta kan bli ett användbart sätt för donationssamling, introduktion och utveckling av en punkt & rankningssystem såväl som andra obestridliga fördelar som spelare säkert kommer att uppskatta. Dessutom kan du implementera ditt eget forum likes och taggar för att starta det oberoende röstningssystemet. Så här kan du uppmuntra till positiv interaktion mellan användare.

e-handel

Enjin gör det möjligt att starta en professionell webbutik där du kan sälja spelrelaterade objekt, rangordningar, extrapoäng, tillbehör och vad inte. Webbutiken kommer med ett brett utbud av funktioner, interaktioner i spelet, förbättrad användbarhet och användarorientering. De stora betalningsportarna stöds också där så att du kan välja de du faktiskt behöver för din spelwebbplats. På grund av automatiseringsstödalternativet och ett poängsystem kommer alla registrerade kunder att ha en chans att få speciella priser, rangordningar och andra belöningar för deras deltagande i shoppingprocessen.

Enjin Store

Hur man bygger en internetbutik gratis.

Förbättrat skydd och säkerhet för spelwebbplatser

Medan DDoS-attacker kan äventyra din spelwebbplatssäkerhet har Enjin-utvecklare tagit hand om det i förväg. Systemet erbjuder DDoS-skydd av hög kvalitet för alla spelsamhällen för att minska de potentiella riskerna. De ger den största säkerheten, inklusive appbaserade och nätverksattacker och andra möjliga hot.

SEO

Enjin är en SEO-vänlig webbplatsbyggare, som täcker alla olika typer av marknadsförings- och optimeringsbehov för din webbplats. Den integrerade SEO-fliken gör det möjligt att fylla i de viktigaste metataggarna (titlar, beskrivningar, nyckelord), som vidare kommer att tillämpas på alla webbplatssidor. Samtidigt är det möjligt att lägga till metabeskrivningar och nyckelord för varje sida. För att hålla reda på din webbplats prestanda, trafikfluktuationer och SEO ranking status kan du ansluta Google Analytics-konto. Dessutom kommer webbplatsbyggaren automatiskt att generera och skicka in en webbplatskarta till sökmotorerna så snart du är klar med att skapa webbplatser.

Enjin Mobile Apps

Webbplatsbyggaren kommer med mobilapplikationer för iOS och Android liksom integrationsalternativet med Twitch-tjänster. Användningen av dessa appar gör det möjligt att komma åt din spelwebbplats från vilken plats som helst i världen och när som helst. Detta sparar så småningom användarens ansträngning och tid.

Sammanfattningsvis är Enjin en flexibel och kraftfull webbplatsbyggare som får jobbet gjort i sin nisch. Naturligtvis är det bara avancerade användare som kan använda alla dess funktioner till sin fulla potential. Fortfarande kan nybörjare snabbt behärska en grundläggande uppsättning funktioner som systemet kan skryta med.

Design & mallar

Enjin mallkollektion är rik, kvalitet och omfattande. Den har för närvarande över 350 mönster som är indelade i två huvudkategorier. Det finns 300 officiella teman och 43 samhällslayouter här. Dessutom kan du välja mellan tre typer av mallar beroende på prenumerationen du ska uppgradera till. Således har Premium-plananvändare möjlighet att få tillgång till 159 mångsidiga och fullständiga design. Användarna av avancerad plan kan välja och anpassa en av 343 layouter, medan abonnenter på gratis plan bara kan välja en av 57 mallar.

Enjin webbplatsbyggare - teman

Tematisk division med mallar hjälper till att begränsa sökningen efter den mest lämpliga designen. Du kan fritt ändra delar av temat: sidhuvud, sidfot, format på popup-fönstren med mera.

Varje element har sina inställningar: färg, bredd / höjd, bakgrundsfärg, indragning, justering, teckensnitt etc. Du kan också sortera mallarna efter deras färgschema (de med mörk, transparent eller ljus bakgrund), spelnamn, popularitet, pris och andra parametrar. Varje design har ett förhandsgranskningsläge. Du behöver inte ens välja ett tema som motsvarar ditt spel. Enjin innehåller avancerade möjligheter för mallanpassning, så att du kan göra någon av dem till dina egna med några tweaks i redigeraren.

Du behöver inte ha kodningsförmåga för att anpassa den mall du väljer. Istället låter systemet dig anpassa teckensnitt, layouter, färger och andra element som är ett måste för ditt webbdesign. Om du fortfarande vill anpassa ditt projekt och ha kunskaper om webbdesign för att göra det kan du förbättra din spelwebbplats genom att använda kunskap om CSS och JavaScript. Dessutom erbjuds du också en möjlighet att bygga anpassade moduler och avancerade webbplatsrelaterade funktioner, genom att använda det integrerade och omfattande API som systemet erbjuder som standard.

Tänk på att alla mallar är specifika. Om du någonsin stött på en spelwebbplats vet du vad jag menar. Sådana webbplatser har en distinkt struktur som inte ser ut som något annat: massor av block med kommentarer, räknare, recensioner och andra data, sidofält, många menyalternativ, etc. I allmänhet en utvecklad och komplex struktur som innehåller massor av information . Oavsett design du kommer att gå för, kommer dess kvalitet verkligen att vara över genomsnittet.

Enjin webbplatsbyggare - temoredigerare

Jag skulle säga att det inte är någon tårta att använda temaredigeraren. Den har massor av inställningar och en oerfaren användare kan enkelt förstöra mallen med dåligt övervägda förändringar. Å andra sidan kommer gränssnittet att vara intuitivt för dem som åtminstone har en liten aning om hur den här typen av redaktörer fungerar. De flesta av teman är strukturellt lika på grund av de särskilda aspekterna av spelindustrin, men detta faktum förstör inte det allmänna intrycket av tjänsten.

Kundsupport

Såvitt Enjin mestadels är inriktad på professionella spelares behov, ger det ett brett utbud av kundsupportalternativ. Du bör välja den lösning som passar bäst för dina individuella webbutvecklingsbehov. För närvarande tillåter systemet att välja följande lösningar:

• Kontakta oss / skicka biljettformulär – du kan fylla i de fält som krävs för att öppna en supportbegäran (ämne, typ av webbplats som ditt problem gäller, ämne för din begäran samt dess detaljer). När formuläret är klart ska du vidare skicka det till kundsupportteamet;
  • Hep Center – det är här du kan komma över detaljerad information om alla sektioner i systemet såväl som om de grundläggande nyanserna för dess användning. Oavsett vilket ämne du är intresserad av, hittar du det verkligen i hjälpcentret. Ett bekvämt alternativ för sökfilter låter dig sortera förfrågningarna och specificera den som för närvarande är viktigast för dig. Detta sparar så småningom din ansträngning och tid;
  • blogg – Det är möjligt att bläddra i en informativ blogg med dussintals artiklar som hanterar intressanta spelaspekter såväl som de viktigaste nyanserna inom spelwebbplatsutveckling
  • Forum community – Webbplatsbyggaren erbjuder ett omfattande forumgemenskap, som alltid är redo att ge dig råd. Det finns massor av systemrelaterade ämnen, grenar och sektioner, där du kan bläddra bland massor av inlägg som delas av medlemmarna i gemenskapen;
  • Youtube-kanal – Enjin YouTube-kanal, som uppdateras regelbundet, ger tillgång till flera videodutorials som underlättar processen att använda plattformen;
  • Sociala nätverkskonton – användare som har tillgång till systemets sociala nätverkskonton kan bläddra igenom dem när de behövs för att känna till nyheter, uppdateringar, evenemang och annan plattformrelaterad information.

Sammantaget är Enjin kundtjänst på en värdig nivå. Men det saknar definitivt livechatt och telefonassistans för att tillgodose majoriteten av användarnas behov.

Plans & Prissättning: Hur mycket kostar Enjin?

Enjin kan användas gratis så länge du vill. Det erbjuder att ansluta 20 moduler, en mobilapp, forum, donationssamlare, onlinebutik, integration med sociala mediatjänster och ett automatiseringsalternativ. I början kommer du att få en 14-dagars provperiod med tillgång till de flesta av funktionerna.

Enjin Webbplatsbyggare - Prissättning

Enjin-tjänsterna kommer att tillhandahållas som en del av gratisplanen tills du uppgraderar. Den anpassade domänen kan endast anslutas till de betalade planerna.

Hur man får ett domännamn gratis.

Systemet har två betalda planer (när du betalar för ett år sparar du 20%):

• Avancerad (86,3 $ per år) – 5 slot TS3 eller Mumble Server, Skapa 50 moduler, mobilforum, fillagring (5 GB), Filbandbandbredd (25 GB), 5 automatiseringar, 5 varning & Straff, Forum-röstningssystem, åtkomst till alla moduler, temoredigerare, normalt DDOS-skydd, DNS-domänhanterare, webbplatsloggar, API;
  • Slutlig (287,9 $ per år) – 25 slot TS3 eller Mumble Server, Skapa obegränsade moduler, Ticket support-modul, Fillagring (50SE), Bandbredd för fil (150 GB), 100 automatiseringar, 100 varningar & straff, Enterprise DDoS-skydd, varumärkeskontroll, anpassade emojis, stöd för prioritering, prioritering av rekrytering, avancerade loggar, API och alla premiumteman.

De betalade planerna skiljer sig avsevärt i kostnaden och den erbjudna uppsättningen funktioner. Med betalda planer kan du bädda in din webbplats till ett komplett biljettsystem (lika med zendesk), en ansökningsformulärstillverkare och en wikimodul. Dessa rekommenderas starkt för en spelplats – många spelare har många frågor. Och om de kan hitta svar på din webbplats – har du en stor publik.

Den största nackdelen med gratisplanen är bristen på alternativ att ansluta en anpassad domän, det är därför det är omöjligt att bygga en fullfjädrad webbplats på den. Det är bra för att komma igång med systemet eller skapa en amatörwebbplats för att kommunicera med guildens vänner och öka sitt rykte. För att genomföra ett seriöst projekt måste du uppgradera.

Enjin Review Slutsats

Enjin är en produkt riktad till den smala publiken av spelare. Där kan du skapa en spelwebbplats med vilken komplexitet som helst. Systemet har allt du behöver för detta ändamål. Och ännu mer. Det är svårt att namnge någon anständig konkurrent till den här tjänsten.

Enjin har gjort ett bra jobb vid steget när du väljer fokus för din framtida webbplats: dess typ, spel och server. Databasen är extremt omfattande. Du hittar säkert materialen och mallen för det nödvändiga spelet. Med Enjin kommer du nästan direkt att få en redo att gå webbplats som kan anpassas efter dina behov. Jag önskar att instrumentpanelen var mer lättanvänd och intuitiv. Men det bra är att det är fullt utrustat med användbara funktioner.

I detta fall är Enjins relativa komplexitet en bieffekt av systemets potential. Utöver det har jag inte fler ben att plocka. Jag gillade den här webbplatsbyggaren. Om ditt mål är att skapa en spelwebbplats rekommenderar jag Enjin.

Skapa en webbplats GRATIS